A Digital Strategy for SMEs in the Retail Business that Allows the Increase of Sales

Alesandro Anthony Huayllas Iriarte, Betsy Andrea Reinaltt Higa, Alfredo Barrientos Padilla, Rosario Villalta Riega

Producción científica: Capítulo del libro/informe/acta de congresoContribución a la conferenciarevisión exhaustiva

Resumen

This document shows the benefits of implementing a digital strategy for SMEs that is aimed at increasing sales. The proposed strategy is based on the analysis of the needs of the company and the alignment of its business objectives with social media objectives. The main objectives of the de-signed digital strategy are the attraction of potential customers and, subsequently, the increase of online sales.

Idioma originalInglés
Título de la publicación alojadaNew Knowledge in Information Systems and Technologies - Volume 1
EditoresLuís Paulo Reis, Álvaro Rocha, Sandra Costanzo, Hojjat Adeli
EditorialSpringer Verlag
Páginas122-131
Número de páginas10
ISBN (versión impresa)9783030161804
DOI
EstadoPublicada - 2019
EventoWorld Conference on Information Systems and Technologies, WorldCIST 2019 - Galicia, Espana
Duración: 16 abr. 201919 abr. 2019

Serie de la publicación

NombreAdvances in Intelligent Systems and Computing
Volumen930
ISSN (versión impresa)2194-5357
ISSN (versión digital)2194-5365

Conferencia

ConferenciaWorld Conference on Information Systems and Technologies, WorldCIST 2019
País/TerritorioEspana
CiudadGalicia
Período16/04/1919/04/19

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'A Digital Strategy for SMEs in the Retail Business that Allows the Increase of Sales'. En conjunto forman una huella única.

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