Análisis del discurso periodístico en la segunda vuelta presidencial 2021: Revisión de portadas de Perú21

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

The present study analyzes the construction of the front pages of Diario Perú21 based on the intentionality and process that this entails through the photos or photo-compositions of the digital media. Qualitative methodology was used for the study. According to the results, most of the images were used against the candidate Pedro Castillo, no news unfavorable to Keiko Fujimori was published, and the images do not represent the most important object of the front pages. Finally, the Framing Agenda represents a powerful tool of the media and the front pages of the written press expose it directly and effectively.

Título traducido de la contribuciónAnalysis of the journalistic discourse in the 2021 presidential runoff: A review of front pages of Perú21
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)78-90
Número de páginas13
PublicaciónRISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao
Volumen2023
N.ºE59
EstadoPublicada - 2023

Palabras clave

  • Agenda framing
  • journalistic discourse
  • journalistic photography
  • news
  • propaganda

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Análisis del discurso periodístico en la segunda vuelta presidencial 2021: Revisión de portadas de Perú21'. En conjunto forman una huella única.

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