El uso de la IA en cursos de redacción e investigación universitaria en el aula: una experiencia de caso

Javier Pizarro-Romero, Marco Lovón

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

Artificial intelligence (AI) is making inroads into academia, transforming the dynamics of higher education. This study aims to describe the integration of AI in college writing and research in the classroom. To this end, a case study was proposed where the use of AI tools was implemented in expository and argumentative writing courses, and a qualitative methodology was adopted to detail the planning and implementation phases. The results, obtained from a questionnaire applied to students at a particular Peruvian university, reveal positive perceptions towards the assistance of AI in improving their writing skills. The paper concludes that the incorporation of AI in university academic writing courses is feasible and beneficial for the development of communicative competencies.

Título traducido de la contribuciónThe use of AI in classroom-based college writing courses: a case experience
Idioma originalEspañol
Número de artículoe0015
PublicaciónDesde el Sur
Volumen17
N.º1
DOI
EstadoPublicada - 30 ene. 2025
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Artificial intelligence
  • argumentation
  • higher education
  • research
  • writing

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'El uso de la IA en cursos de redacción e investigación universitaria en el aula: una experiencia de caso'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto