El uso de simuladores para la enseñanza y elaprendizaje del uso de la cámara fotográfica en estudiantes universitarios peruanos

Mariana Montalvo-Man, María Chávez-Chuquimango, Daniel Barredo-Ibáñez

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

The use of simulators in education has become necessary tools for the teaching-learning process, in order to generate closeness and real experiences with students. This research seeks to compare the perceptions of university students with and without the use of the Canon Play camera simulator in the General Photography Workshop course at the communications Faculty of a private university in Lima, Peru. Through a survey, we deepened on the use of the Canon Play simulator. It was found that the way the subject is taught influences the learning process of using the camera. In addition, the time spent using the Canon Play simulator, at least according to the data processed, enhances a greater experience in theoretical teaching.

Título traducido de la contribuciónThe use of simulators for the teaching and learning of camera use in Peruvian university students
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)441-453
Número de páginas13
PublicaciónRISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao
Volumen2023
N.ºE64
EstadoPublicada - 2023

Palabras clave

  • Camera
  • Canon Play
  • Simulators

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'El uso de simuladores para la enseñanza y elaprendizaje del uso de la cámara fotográfica en estudiantes universitarios peruanos'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto