La enseñanza de la lengua aimara en YouTube: activismo, actitudes e ideologías lingüísticas

Marco Lovón, Luis Nolazco

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

6 Citas (Scopus)

Resumen

YouTube is a space for the dissemination of languages. In this article, we study the discourses on the teaching and learning of Aymara on the social network called YouTube, in videos created by institutions, independent groups and users in general in Bolivia. For this purpose, a discursive analysis of the comments made by cybernauts or followers is carried out. The research concludes that this is a case of linguistic activism in social networks, which is valued by their followers, while transmitting criticisms based on linguistic ideologies about language and its use.

Título traducido de la contribuciónTeaching the Aymara language on YouTube: Activism, attitudes and linguistic ideologies
Idioma originalEspañol
Número de artículoe0027
PublicaciónDesde el Sur
Volumen15
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 31 ene. 2023
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Aymara
  • YouTube
  • linguistic activism
  • linguistic ideology
  • teaching-learning

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'La enseñanza de la lengua aimara en YouTube: activismo, actitudes e ideologías lingüísticas'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto