Model of association between learning objects and styles for an adaptive learning platform

Título traducido de la contribución: Modelo de asociación entre objetos y estilos de aprendizajes para una Plataforma de aprendizaje adaptativo

Luis Maza Arnao, Carlos Raymundo, Francisco Dominguez

Producción científica: Capítulo del libro/informe/acta de congresoContribución a la conferenciarevisión exhaustiva

Resumen

Adaptive learning systems constitute a new approach to e-learning systems, they allow adapting the content to the individual characteristics of students. Two of its main components are the domain model and the student model, whose key elements are the learning objects (OA) and learning style, respectively. LOs are digital educational content provided by the course while learning style will define how the student learns. Within this context the motivation of this study is to propose a partnership model for relating the LOs with student learning styles. After conducting a systematic review of previous work related a mathematical model of partnership LOs and learning styles by reference to their type of format and content type to determine which is associated LOs better student learning style is presented.

Título traducido de la contribuciónModelo de asociación entre objetos y estilos de aprendizajes para una Plataforma de aprendizaje adaptativo
Idioma originalInglés
Título de la publicación alojadaCICIC 2017 - Septima Conferencia Iberoamericana de Complejidad, Informatica y Cibernetica, Memorias
EditoresNagib C. Callaos, Andres Tremante, Belkis Sanchez, Sebastiao H. Castro, Alexandre Guimaraes
EditorialInternational Institute of Informatics and Systemics, IIIS
Páginas148-153
Número de páginas6
ISBN (versión digital)9781941763568
EstadoPublicada - 2017
EventoSeptima Conferencia Iberoamericana de Complejidad, Informatica y Cibernetica, CICIC 2017 - 7th Ibero-American Conference on Complexity, Informatics and Cybernetics, CICIC 2017 - Orlando, Estados Unidos
Duración: 21 mar. 201724 mar. 2017

Serie de la publicación

NombreCICIC 2017 - Septima Conferencia Iberoamericana de Complejidad, Informatica y Cibernetica, Memorias

Conferencia

ConferenciaSeptima Conferencia Iberoamericana de Complejidad, Informatica y Cibernetica, CICIC 2017 - 7th Ibero-American Conference on Complexity, Informatics and Cybernetics, CICIC 2017
País/TerritorioEstados Unidos
CiudadOrlando
Período21/03/1724/03/17

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Modelo de asociación entre objetos y estilos de aprendizajes para una Plataforma de aprendizaje adaptativo'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto