Personality y academic emotional exhaustion in peruvian college students: a predictive study

Título traducido de la contribución: Personalidad y agotamiento emocional académico en estudiantes universitarios peruanos: un estudio predictivo

Rony Prada-Chapoñan, Jhonatan S. Navarro-Loli, Sergio Dominguez-Lara

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

9 Citas (Scopus)

Resumen

Personality is a relevant feature to predict the student’s academic behavior, and its association with academic emotional exhaustion is still a recent topic. The aim was determine the predictive ability of personality on academic emotional exhaustion in 453 college students (60.9% women) between ages 17 and 40 years old, who were assessed with the Emotional Exhaustion Scale and the Big Five Inventory-15p. Was implemented a regression multiple analysis on emotional exhaustion, with the personality traits as predictors. The findings shows that the personality traits explain significantly the emotional exhaustion (R2> .20), and the neuroticism, extraversion and consciousness predict the emotional exhaustion. In conclusion, the predictive ability of personality on academic emotional exhaustion is significant. The practical consequences and limitations are discussed.

Título traducido de la contribuciónPersonalidad y agotamiento emocional académico en estudiantes universitarios peruanos: un estudio predictivo
Idioma originalInglés
Número de artículoe1227
PublicaciónRevista Digital de Investigacion en Docencia Universitaria
Volumen14
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 1 ene. 2020
Publicado de forma externa

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Personalidad y agotamiento emocional académico en estudiantes universitarios peruanos: un estudio predictivo'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto