Revisión de la Investigación Científica en Aprendizaje Informal Usando Tecnologías de información y Comunicación en la Educación: Un Análisis Bibliométrico

Felipe Yong-Chung, Ari Melo Mariano, Rosalin Marin Cahuana, Carlos Pozo Curo

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

2 Citas (Scopus)

Resumen

This article aims to make a bibliometric review, through the Web of Science (WoS) database, on informal learning. For this, a systematic search of research articles related to the subject of study is made, applying the consolidated meta-analytic approach theory (TEMAC). The study finds that the country with the most research is the United States with 38.1% of publications among the 10 most productive countries. Likewise, the use of augmented reality and virtual simulation games are identified as the digital technologies most associated in recent years with informal learning, with positive results in student learning and performance.

Título traducido de la contribuciónReview of Scientific Research on Informal Learning Using Information and Communication Technologies in Education: A Bibliometric Analysis
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)309-323
Número de páginas15
PublicaciónRISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao
Volumen2023
N.ºE60
EstadoPublicada - 2023

Palabras clave

  • bibliometric analysis
  • informal learning
  • TEMAC
  • web of science

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Revisión de la Investigación Científica en Aprendizaje Informal Usando Tecnologías de información y Comunicación en la Educación: Un Análisis Bibliométrico'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto