Woodstock au fil de ses médiations: Les technologies sonores et les mises en scène du live

Sergio Pisfil, Jos Mulder

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This article shows the value of a sound-centered and technology-focused approach for the study of live music. Starting from the actual Woodstock festival site in 1969 to the online broadcast of the entire archival recordings of that festival 50 years later, it traces sound technology across time and space from analogue audio infrastructure and recording media to digital audio media and mass distribution infrastructure. In doing so, we provide clear examples that place sound mediation at the heart of all live music practices. Finally, we closely consider the aforementioned broadcast to describe some of the new possibilities of the staging of liveness that is afforded by the Internet.

Título traducido de la contribuciónMediating Woodstock: Sound Technology and the Staging of Liveness
Idioma originalFrancés
Páginas (desde-hasta)133-149
Número de páginas17
PublicaciónCommuniquer
N.º35
DOI
EstadoPublicada - 2022

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Woodstock au fil de ses médiations: Les technologies sonores et les mises en scène du live'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto